Creative Lounge i konkurs?

Jag har fått uppgifter om att Creative Lounge tyvärr har gått i konkurs och att namnbyte har skett precis innan konkursen. Någon som vet mer och kan bekräfta?

Verkar vara svårt att klara sig på e-handel inom mode!

25 Comments

  1. Ellinor
    1 October 2013 / 08:40

    Har en stark känsla av att det stämmer! Har varit oroväckande mycket rabatter sista tiden, var ju t.om. uppe på 30 procent! Sen har det sedan några dagar tillbaka inte visats några priser och därmed inte gått att beställa på hemsidan. Tråkigt!

  2. Johan
    1 October 2013 / 13:47

    Har fått det bekräftat från en vän i branschen. Synd!
    Hittade dock en ny webbutik som öppnade i fredags, http://www.blueco.se
    Den ser faktiskt läckrare ut och har en stor del av samma märken som Creative Lounge.
    Det här blir nog min och min frus ersättare för både Creative Lounge och TintinStyle!
    Kolla in själv så får du se!
    Mvh

    Johan

  3. Olle
    1 October 2013 / 15:49

    Bolaget heter FA TRADINGSHION AB och Konkurs är inledd 2013-09-24.

  4. Johan
    1 October 2013 / 16:03

    OK!
    Vad tyckte du om Blue Co.?
    Kul att höra om du som är lite av ett proffs tycker samma som jag!

  5. charlotte
    1 October 2013 / 19:26

    Tråkigt, tycker jag. Det verkar vara riktigt tufft på marknaden, stora jättar som Boozt och Zalando som kör över de mindre. Inte alls kul. Blueco kändes så där, inte vidare genomtänkt rent användarvänligt, konstiga produktbilder men snygg front. Ny online butik (som snart lanseras), är http://www.raglady.se Värd att hålla ögonen på, har jag förstått.

    Lotten

  6. 2 October 2013 / 22:29

    Hej!
    Har just startat en ny webbutik som vänder sig till kvinnor och vi erbjuder kläder, skor, accessoarer, inredning mm – en livsstil för att varje kvinna ska kunna skapa sin egen unika känsla.
    Välkomna att kika in och kom gärna med fedback – TACK!
    Mvh Johanna

  7. Annika
    7 October 2013 / 15:24

    Kontaktade CL för ett par dagar sedan ang en reklamation och fick idag ett svar om att de är begärda i konkurs. Trist som tusan! Ska nu försöka vända mej till tillverkaren för att förhoppningsvis kunna få hjälp.

  8. Eve
    9 October 2013 / 19:43

    Jag blev total lurad handlade på creative lounge och fick varan och orderbekräftelse att gå returnera. När jag mailar blir jag hänvisad tull juristen som ordnar med konkursen och för att returnera/ ångra köpet vill d att jag ska kontakta producenten av produkten dvs Triwa. Vad ska jag säga till dem?! Så himla lurad

    • 11 October 2013 / 10:28

      Tyvärr är det kunderna som blir drabbade. ;(

    • Evelina Creative Lounge
      1 February 2014 / 10:34

      Läs svar i kometar nedan. Mvh Evelina Creative Lounge

  9. eve
    8 November 2013 / 18:25

    Jga har blivit totalt lurad av denna kvinna som ägt creative lounge, först godtog hon inte retur och nu påstår kvinnan att hon inte mottagit returen.
    Sååå jäkla fräckt att sälja med 25 procent och dagen efter gå i konkurs och hänvisa till sin jurist med orderbekräftelse att man har rätt till retur etc.
    ush är totalt lurad och får betala för ingenting

    • 8 November 2013 / 22:13

      Det är jättetråkigt när privatpersoner blir drabbade så här!

    • Evelina Creative Lounge
      1 February 2014 / 10:24

      Hej!

      Evelina här på Creative Lounge. Beklagar att du haft problem i Creative Lounge konkurs.
      Som du säkert förstår är det inget man vill ska drabba sina kunder. Vi har aldrig varit ute efter att lura någon på något vis. Vi har haft en fin verksamhet i 6 år i Umeå med gott rykte.

      Nu var det ett fåtal kundärenden i konkursen som inte var avslutade som konkursförvalteran har hanterat. Dagen bolaget försattes i konkurs tog konkursförvaltare över driften av bolaget och jag hade ingen möjlighet att varken påverka eller justera din beställning, så jag vill även förtydliga att det är med Creative Lounge konkursförvaltare du varit och kontakt med och inte jag. Dvs Ahlgrens Advokatbyra Umeå.

      Vad jag förstår är detta ärendet där du skulle få tillbaka dina pengar men du har skickat varan med vanlig post till Advokatbyrån och ej rekomenderat. Och brevet kommit bort på posten. Vilket är väldigt oturligt, då du som kund ansvarar för att vara kommer åter till bolaget.

      Jag kan bara beklaga postens slarv och be om ursäkt för att du blivit drabbad. Väldigt otur i en sådan situation för alla inblandade att ett paket skulle komma bort. Men åter igen. Jag vill förtydliga att det är konkursförvaltaren som har haft hand om detta.

      Mvh Evelina

  10. Jessica
    2 January 2014 / 16:03

    Har också blivit otalt grundlurad på CL för ca ett år sedan.
    Har nu hittat en ny favorit butik, http://www.mimmis-shoponline.se, dem har både budget och dyrare märken och så har man varorna inom två dagar.
    Mysiga tjejer som jobbar där som alltid är trevliga och hjälpsamma om man ringer gällande retur eller liknande.

    • 2 January 2014 / 20:50

      Vad bra att du har hittat en ny favoritwebshop! 🙂

    • Evelina Creative Lounge
      1 February 2014 / 10:31

      Hej Jessica!

      Evelina på Creative Lounge här. Beklagar att du på något vis känner att du blivit lurad hos oss. Jag skulle vilja veta på vilket vis du inte är nöjd hos oss och i vilket ordernummer?!

      Vi har haft en fin verksamhet i 6 år i Umeå med gott rykte. Vi har haterat över 10.000 kunder och 20,000 köp online i vår ehandel. Vi har aldrig varit ute efter att lura någon. Jag är övertygad om att det finns en förklaring i detta och jag tycker det är mycket beklagligt att skriva ut något utan att ange anledning.

      Mvh Evelina Creative Lounge

Leave a Reply to Johanna Wemmel Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.