Billigt och stora förpackningar en trend

 

I och med att Wella lanserar hårprodukter i stora förpackningar om 500 ml för 60 kr styck så förstärks trenden med stora förpackningar, billigt, marknadsförs som frisörprodukter och finns nära till hands i matbutiken. Jag fick hem två av de nya produkterna – shampoo och conditioner repair. Ska bli mycket spännande att se om kvaliteten är högre än för Syoss, TRESemmé och alla de andra märkena som marknadsförs på likadant sätt. Jag är inte emot idén egentligen, i så fall enbart för att så stora flaskor borde ha pump och att det går mot slösa-trenden igen nu när vi alla lärt oss att schampo inte ska skumma och att man behöver ytterst lite. 🙂

Uppdaterat! Efter en hårtvätt kan jag konstatera att produkterna känns mycket bra. Precis efter tvätten tyckte jag inte att håret kändes lika följsamt som om jag hade använt Matrix men när det torkat blev det fint. Ofrissigt med bibehållen volym. Värt att testa!

Leave a comment

  1. 4 October 2010 / 22:26

    fick också hem dessa, ska bli spännande och se hur de funkar på mitt hår =)

  2. Maria S
    5 October 2010 / 09:37

    Hej Käthe, vill bara lägga till att det finns pumpar till dessa flaskor; dock bara i samband med butikskampanjer. Så håll utkik efter dem :-).

    • Käthe Nilsson
      6 October 2010 / 08:50

      Maria S, perfekt! Tack för tipset! 🙂

  3. Elin
    5 October 2010 / 16:51

    Hur doftar den här serien? Mitt största problem är alltid att hitta något tillräckligt återfuktande och något som inte stinker, för stinker gör en stor del av utbudet i mataffären tycker jag..Med långt hår tycker jag det är toppen med stora flaskor 🙂

    • Käthe Nilsson
      6 October 2010 / 08:46

      Elin, jag tycker det var fräscht men är inte superkänslig för dofter. Vilka produkter t.ex. tycker du luktar för mycket (så jag kan jämföra)?

Leave a Reply to Maria S Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.