Jag gör reklam för min egen webbtjänst Hittabox.
För lite mer än tre år sedan drog jag igång Hittabox och kort därefter utmärkelsen Årets box för att lyfta fram de bästa prenumerationsboxarna på marknaden. Här kan du rösta i år! Då var det jättemånga i Sverige som inte ens visste vad en prenumerationsbox riktigt var, men nu har mycket ändrats. Många boxar har tillkommit, en del har lagts ner och en del omsätter många miljoner. Jag vet att jag ofta är tidig med mina idéer och får liksom vänta in marknaden tills den blir mogen. Därför har jag försökt vara så tålmodig och så strategisk som möjligt. Det känns som en bekräftelse att prenumerationsboxar och liknande prenumerationstjänster äntligen får mer plats i media och till och med i olika e-handelsrapporter. Senast i DIBS rapport Svensk E-handel 2018.
Denna bild är från DIBS rapport Svensk E-handel 2018. 21% av alla svenska kvinnor har prenumererat på skönhetsprodukter. Det är nästan lika många som har prenumererat på en matkasse. Om man lägger till prenumerationsboxarna med ätbara produkter borde det vara fler idag som testat en prenumerationsbox än en matkasse.
Rösta på årets box 2018!
Men tillbaka till Årets box. Omröstningen har precis startat och du har nu möjligheten att lyfta fram de boxar du tycker är bäst. För att utmärkelsen verkligen ska vara eftertraktad i boxbranschen har jag varit noga med att “allt går rätt till”. Därför har jag valt att också ha en jury som både tycker till och som har insyn.