Tanken var att jag skulle lämna tillbaka ett par sådana här shorts i stl S, eftersom de var för små. De satt högre upp i midjan än vad jag trodde. När underdelarna “nallar” på överdelen måste jag gå upp till M.
När jag klickade i för retur hos Zara kom det automatiskt upp en ruta där jag kunde välja dessa shorts i andra storlekar. Eftersom det var så smidigt klickade jag i den nya storleken och som i ett trollslag hade beställningen gått igenom i samband med returen. Så himla, himla smidigt!
Igår hämtades shortsen ut och i morse konstaterade jag att de sitter perfekt.
Jag är övertygad om att fler e-handlare borde ta efter detta smidiga system. Många e-handlare besväras av många returer, främst inom mode, och då kan detta vara ett sätt att inte förlora köpet.
Det borde H&M göra. Deras retursystem är ändrat och värdelöst nu. Köper man en vara med rabatt kan man inte längre byta storlek till samma pris. Dessutom manipulerar de rea-priserna har jag med flera märkt.
Author
Ja, det borde verkligen ses över.