Ehandel.se skriver idag om att Halens kommer att fasa ut varumärket under 2017 och istället satsa på Bubbleroom och Cellbes. Lite tråkigt.
Vad var det som gjorde att Ellos klarade sig men inte Halens? Vad det för att de var snabbare på att ställa om från postorder till e-handel? Vad tror du?
De känns fortfarande omoderna, har sämre utbud än ellos, har inte lika generöst rabattsystem och frakten tar något längre tid. Hemsidan är också lite mindre användarvänlig. Kommer inte sakna dem.
Ellos har oxå varit skickliga på att knyta kändisar till sig på olika sätt: i reklamutskick och som frontansikten, men även i form av samarbeten som med Säker Stil. De har varit duktigare på att modernisera varumärket och oxå delvis rikta sig mot en ny målgrupp. Halens har försökt, med modebloggare som Therez.se och annawii, men det har inte gått lika bra.
Author
Ja, Ellos har varit jätteduktiga.