Nä alltså, min nya foundation är helt fel i färgen – för ljus och kall. Ser ännu blekare ut när jag har den på. Jag köpte den hos Kicks i butik och fick hjälp med att välja ut färgen men trots detta blev det fel.
Någon som vet om det funkar att lämna tillbaka den? Råden jag fick där som gjorde att jag köpte den, stämde ju inte. Vad tror du?
Lämna tillbaka använd foundation? https://t.co/lUx4O8EGmm https://t.co/7OHVJrc1fA
Nej men vad tråkigt! 😮
Jag tänkte höra med dig om Xlash då jag såg att du använt deras ögonfransserum, hur du tyckte att det fungerade och så. Läste ett inlägg som du publicerat för något år sedan men undrar hur du använt det efteråt och om du kanske fick några biverkningar av något slag? Är väldigt sugen på att testa men det som hindrar mig är om det skulle bli några biverkningar då jag hört att fransarna kan gå av!? Vet dock inte om det stämmer men! Skulle vara jätteglad för svar och få höra ur din synvinkel hur du tycker det fungerade/fungerar 🙂
Author
Jag har inte märkt att de går av alls. men när jag slutar med Xlash blir de förstås kortare efter ett tag. 🙂
Det borde väl nästan bli mer som att reklamera en produkt, dvs inga problem alls, iom att det var personalen i butiken som hjälpte dig välja?
Jag tror att det kan bli problematiskt. Finns ju risk att de inte kommer ihåg att de hjälp dig och det blir troligtvis svårt att bevisa det. Ångerrätt gäller inte på hygienprodukter så för att det ska vara möjligt måste det nog mer ses som en reklamation och personalen ta på sig att de erbjudit en tjänst (rådgivning) som sedan blev fel. Beror nog mycket på hur serviceinriktade de är. De borde ju kunna använda din öppnade flaska som en provflaska i butiken om inte annat. Håller tummarna för dig!
Jag hoppas de e snälla och låter dej byta ut varan. Men många ggr uppför sej butiksbiträdena som att deras egna plånbok drabbas av att de tar tillbaka en vara.
Mitt tips till dej att gå tillbaka till samma butik och lugnt å sansat förklara vad som hänt.
Om de inte byter ut varan så tycker jag du ska be att få prata m en chef. Och i värsta fall så skulle jag mejla/ringa till deras huvudkontor/regionchef. Lycka till!
Author
Tack för alla kommentarer. Jag har inte gått vidare med det än, men ska maila Kicks och fråga hur jag ska göra.